به گزارش يورونيوز: شکسته شدن این پل و ریزش آوار آن در روز سهشنبه ۲۳ مرداد به مرگ دهها تن انجامید. بیشتر قربانیان بر اثر سقوط چندین دستگاه خودرو سواری و باری به عمق ۴۵ متری جان خود را از دست دادند. این پل بزرگراهی بر روی بستر یک رودخانه خشک نصب شده بود.
به گزارش مقامهای رسمی ایتالیا با مرگ یک راننده کامیون اهل رومانی در روز شنبه در بیمارستان، شمار قربانیان این حادثه مرگبار به ۴۳ نفر رسید.
پیش از این گفته میشد ممکن است شماری از افراد در این حادثه ناپدید شده باشند و برای همین عملیات جستجو و نجات تا روز یکشنبه ۲۸ مرداد متوقف نشده بود.
با پایان عملیات نجات قربانیان، اکنون نوبت بررسی تخصصی وضعیت پایههای پل برای بافتن علت دقیق شکستگی آن است. به گفته این کارشناس، برای این کار از دستگاه ویژهای به نام ژئو-رادار استفاده میشود که با آن میتوان ضمن پایش حرکات و نوسانات پل، مشکل این سازه فولادی را دریافت.
به دنبال حادثه مرگبار ریزش پل در ایتالیا، سایر کشورهای اروپایی نیز به صرافت پایش و بررسی استحکام پلهای بزرگراهی افتادند. در این میان کشورهایی با کوهستانهای بسیار مثل سوئیس، اتریش و فرانسه بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.
در فرانسه که یک کشور کوهستانی است، پلهای زیادی وجود دارد و دولت این کشور زیر فشار عمومی و رسانهها برای رسیدگی به وضعیت این سازههاست.
بنا به اعلام «فرانس انفو»، شبکه رادیویی خبری فرانسه حدود ۸۰۰ پل در سرتاسر این کشور در وضعیت نا امن قرار داشته و باید به دست کارشناسان بررسی شوند. این رسانه میافزاید تنها در منطقه کوهستانی استان ژورا واقع شرق فرانسه ۴ پل با ارتفاع زیاد نیازمند رسیدگی و تعمیر فوری هستند.
چندی پیش قطعاتی از یک پل بزرگراهی شلوغ در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه فرو ریخت، اما این حادثه هیچ گونه آسیب جانی در پی نداشت.